BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Wednesday, July 8, 2009

Rumah Terbakar Panggil Bomba...

Hari ni berlaku kebakaran kat area umah aku, apartment komuter raya sek.19...tp bkn kat blok umah aku la...tingkat 3. Menurut sumber yg bole dipercayai, semasa kejadian tuan umah tiada di rumah dan gagal dihubungi tuk memaklumkan berita tu...bayangkan, balik2 dr keje, kepala serabut fikir keje...smp2 jer tgk umah terbakar....AArrgghhh...TIDAK!!!! Kesian...ni la namanye dugaan, sape la yg xrasa sedih...lebih2 lg mcm kes ni....tp syukur xde nyawa yg terancam....kalu x, lg nyayerr...satu hal pulak da!!!
Cite pasal kebakaran ni, aku pun ade pengalaman..masa tu berlaku time aku study kat CIAST...sem4 xsilap, maknanye br 6bln aku ngan kawan2 sewa umah tu. Kat CIAST, sem 1-3 kena ddk hostel...
Aku ngan housemate masa tu xde kat umah..cuti sem..masing2 balik kg, aku balik sabah la. Aku dpt tau dr hubby aku (time tu boyfren la..hihihi)....sblm tu mmg da bergayut da...xlama tu dpt call dia bgtau umah terbakar. panik gak time tu...tp aku nak balik camne..ingat murah ke ticket on-da-spot ni...so, terpaksa la mintak tlg kawan2..and bofren!!!Punca kebakaran adalah sbb litar pintas dr umah sebelah...abih jahanam harta benda ktrg...tp xsemua la..berbanding ngan jiran yg belah knn dr punca umah terbakar tu la...rumah tu bdk2 bujang yg menyewa...rumah drg mmg jahanam terus....kesian drg...
Kesimpulannye, biasa2 kan la diri tuk cabut plug2 umah, pc tu kena shutdown...jgn biar camtu jer...nnt menyesal xsudah

0 comments: