BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Monday, January 18, 2010

Dosa apa kah yg aku lakukan??!!

"Warrgghh...org laen bergumbira di awal thn br ni..aku mcm xde perasaan jerr ni..why???aku pun xtau la..bnyk2 hari, hari ni aku rasa jiwa kosong daa...ermm...mesti kwn2 n family yg baca text aku ni nak cuba smpkan sesuatu yg aku sendiri da sedia maklum..semua tu kuasa Allah, aku xmampu nak mendesak tuk memilikinya.

Sebenarnye...bkn itu saje punca nape jiwa aku down..terasa kosong..ntah la, thn ni bnyk dugaan aku tempuhi...rasanye mcm sendiri mengharunginya...walaupun hubby cuba sentiasa memimpin di setiap liku2 penuh rintangan...walau ade ketika kami sama2 jatuh dan cuba bangun sendiri.....masa tu hanya tuhan saja yg maha mengetahuinya...
Confident level down...aku cuba naekkan semangat ..berkali2..tp semakin aku cuba tu la..semakin jatuh!!mungkinkah Allah mau tunjukkan sesuatu yg perlu di balas di duniawi ini? mungkin Allah mau aku sedar bertapa banyak dosa aku di dunia yg nyata ini? Ohh tuhan, ko berikan aku petunjuk ke jalan mu ya Allah, ko ampuni la dosa2 ku..berikan la aku keberkatan di dunia dan akhirat. sesungguhnya balasan di dunia sungguh berat untuk aku tanggung, apatah lg di akhirat kelak.
Aku tau aku perlu melalui setiap detik kehidupan yg sudah ditentukan tuhan utk diriku, jika itu la kehendaknya, aku redha....aku pasrah untuk melalui semua itu...walaupun aku tau sudah berkali2 tuhan tunjukkan kebenaran, kadang aku lalai untuk sedar semua itu. aku angkuh dengan sifat yang aku ada..aku sendiri benci melihat kehidupan sebegini, tp tidak jugak mau bangun dari kesilapan....
Sampai satu ketika, bila aku terasa jatuh dan kalah...sejadah jugak yang aku bentangkan...akhirnya aku mengerti bahawa Allah sentiasa berada di sisiku..."
____________________________________________________________________
p/s :- kawan2, pernah ka anda rasa sebegini seperti ape yg pernah aku sendiri lalui....manusia tidak pernah terlepas dari dosa...tp Allah sentiasa beri jalan untuk kita kembali ke pangkal jalan...aku nangis tanda syukur kepada-nya -amin-

0 comments: